W krainie baśni czyli " Niedźwiedź i słowik"

Kupiłam - bo ma okładkę, która przyciąga jak magnes. Zachwycającą, cudownie kolorową niczym ilustracje z książek dla dzieci.
Ewentualna treść, była rzeczą drugorzędną :) urzekł mnie obraz.
Poza tym byłam przekonana, że jednak, ta genialna okładka będzie zapowiedzią dobrej powieści i nie pomyliłam się ani trochę.
Zaczęłam czytać i nie mogłam przestać - bo znalazłam się w miejscu magicznym.


Dawno, dawno, temu na dalekiej Rusi, w miejscu i czasie bardzo nam odległym.
Była zima - lecz nie taka zwyczajna, dobrze nam dziś znana a raczej ta z gatunku " Gry o tron" czyli taka, która potrafi zabić. W tej właśnie chłodnej i mrocznej scenerii poznajemy Wasię - małą dziewczynkę o niezwykłych mocach, jej opętaną przez demony macochę, surowego ojca i kochających braci. Poza tym mamy jeszcze dobrotliwą nianię, podstępnego popa i całe mnóstwo demonów, czartów, nocnych zjaw i sił nieczystych, z którymi przyjdzie się mierzyć małej bohaterce.
Opowieść jest niezwykła. Po pierwsze dlatego, że odbiera się ją absolutnie wszystkimi zmysłami.
Z pewnością, poczujecie więc przejmujący chłód i lodowatą obecność Króla Moroza, usłyszycie wiatr świszczący pod strzechami wiejskich chat i nie jeden złowieszczy, czarci chichot. Poczujecie też upiorny smród, dosiądziecie najszybszych i najzwinniejszych koni, wejdziecie do cerkwi i będziecie ucztować u Wielkiego Księcia Moskiewskiego. Jednym słowem. Bajka.

Po drugie, historia ta przypomina mi coś, co pewnie każdy z nas doskonale pamięta z dzieciństwa.
Jedyne, niepowtarzalne i strasznie straszne -  " Baśnie narodów ZSRR " :) :) :)



Jeśli są tu młodsi czytelnicy, to odsyłam do lektury. Nawet jeśli macie teraz naście lat i jesteście wyznawcami " Gry o tron " albo " Vikingów" - to wierzcie -  nie będziecie rozczarowani bowiem, radzieccy bajkopisarze na prawdę mieli nie byle jaką fantazję - ja bałam się okrutnie, a jednocześnie były to moje najulubieńsze baśnie, które do dziś znam na pamięć.

Historia Wasi też opiera się na rosyjskich wierzeniach i legendach, może dlatego jest tak przejmująca, ciekawa i doskonała w odbiorze dla czytelnika. 
Zatem polecam Wam bez najmniejszego wahania. 



Komentarze

Popularne posty